joi, 11 februarie 2010

Leapsa in care vorbim despre carti


1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Am foarte multe semne de carte. Daca nu pun, uit si e pacat


2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?
Din pacate, nu am primit.


3. Citiţi în baie?
Nu, am incercat o singura data si nu mi-a placut


4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
Da, m-am gandit sa scriu mai multe, nu au titluri. Citisem undeva, ca un scriitor singurul lucru pe care il face dupa ce a terminat de scris o carte, e sa ii puna titlul.


5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?


Sunt foarte faine, in primul rand sunt batalii aici. Jurnalul National si Adevarul stiu ca s-au batut care sa scoata pe piata Enigma Otiliei. Oricum cumpar de la ambele ziare, daca o carte imi este cunoscuta sau recomandata.


6. Care este cartea preferată?
Pai am citit-o de 7 ori, imi este greu sa aleg, cedez la Enigma Otiliei de George Calinescu si Cella Serghei-Panza de paianjen. Superbe carti!


7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Am zis ca Enigma Otiliei am citit-o de 7 ori, iar Panza de paianjen de 3 ori.


8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Daca vor mai urma si altele sau de ce nu o continuare.


9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Cu mama si cu patrupedul care adorme cand ii citesc.


10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Uneori fara niciun motiv. Nu am un criteriu pe care sa il urmez atunci cand vreau sa citesc. Important sa stiu ca dupa ce am citit cartea daca a fost buna sau nu, daca merita recitita sau nu.


11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Fiecare trebuie sa aiba o lista, un scriitor, o carte pe care o considera ca merita recitita sau cautata. Eu personal consider ca prostia cu lectura obligatorie in liceu/scoala generala, adica pofta pentru citit nu vine daca se impune acest lucru, vine atunci cand avem nevoie de o anumita informatie, de anumite detalii pe care numai o carte ni le poate da.


12. Care este locul preferat pentru lectură?
In fotoliul verde din camera mea, stiu e verde iar camera mea e roz-mov. Am ales culoarea asta pentru ca imi aduce aminte de verde, de viata. 


13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Da, muzica clasica, din marii clasici.


14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
da, dar vreau sa va zic ca nu e la fel ca si cum ai tine o carte in mana.


15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Si cele cumparate si cele imprumutate, adica nu vad ce ar avea pro sau contra. important e cu ce ramai tu dupa ce ai citit-o.


16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
Chiar am citit anul trecut o carte cu acest titlu.. "o carte este pentru mine"...sincer mereu ma regasesc in personajele unei carti, sau intr-o particica dintr-o carte sau din autor. 


Cum spunea si George Bacovia: "culegeti voi ce nu am putut culege eu"







Alexandra

Related Articles

0 comentarii: