marți, 20 ianuarie 2009

Fitzele si trendurile anului 2009

ANIMALELE DE CASA
In marile orase rostul pisicilor numai este sa prinda soareci, ci sa trateze angoasele stapanului care se intoarce stresat de la birou, iar cianii sunt un pretex de socializarein aer liber.Statistic a crescut numarul detinatorilor de animale de casa, s-a dublat numarul de cabinete veterinare si s-a inzecit numarul magazinelor care ofera hrana speciala si gadget-uri pentru cetatenii necuvantatori. Trendul va fi sustinut de catre toate instutiile guvernamentale,intrucat, odata cu intrarea in Uniunea Europeana, micile patrupede vor devein intr-o buna zi platitoare de impozite
Trend:80% Fitza:20% Costuri estimare: 200 ron/luna

BOTOX

De cand chirurgia estetica a deposit suburbiile Los Angeles-ului si a devenit accesibila oricui, femeile din Romania au dezvoltat o obsesie pentru acest tip de interventie. Cea mai eficienta este injectarea cu substanta anti-riduri Botox. Ridurile se intensifica cu cat ne exteriorizam mai mult emotiile, cu cat ne strambam mai tare sau zambim mai amplu.In plus, odata cu avansarea in varsta,ridurile tind sa se adanceasca. Efectul dureaza intre 3 si 6 luni.
Trend:50% Fitza:50% Costuri estimative: 500-3000 euro

COPII
Fata de deceniile anterioare, in care aparitia mai mult sau mai putin voita a unui copil inseamna o catastrofa de proportii din punct de vedere socio-financiar,copii secolului 21 sunt previlegiati.Majoritatea se doar la vointa expresa a cel putin unuia dintre parinti si,odata inregistrati ca cetateni valabili ai tarii,incep o viata cu buzur.La fiecare luna de la nastere garderoba micutului va fi inoita cu hainute la pretul unui costum de manager,colectia de jucarii va costa cat cea CD-uri cumulate in ultimii 10 ani. Trendul continua si aduce tarii o genrati noua de trendsetteri!
Trend:50% Fitza:20% Costuri estimative:1500ron/luna

DEE JAY
In urma cu 10 ani, cand la Berlin deja se prezicea sfarsitul erei techno, Bucurestiul abia descoperea muzica electronica. Bravi pionieri cum ar fi Dj Vasile sau Sue Paparude s-au avantat in sferele necunoscute ale muzicii de gen. De atunci lucrurile s-au schimbat. Cluburile din toata tara invita Dj de elita din lumea buna. Imaginea tanarului “cool” din toate reclamele ne infatiseaza un tip cu parul neaparat tepos,care zambeste preocupat din spatele pick-upului(pardon turntable-uri). Se pare ca este visul tipic pentru oricine vrea sa conteze in acesta societate: DJ de radio, de club, de trupa sau..macar de-un party cu prietenii.
Trend: 60% Fitza: 40% Costuri estimative: de la 1000 ron

E-comunicatii

Daca inainte comunicarea pe internat era folosia mai ales pentru a tine contactul cu persoanele din sfera de prieteni sau din mediul de afaceri, omniprezenta mediului a dus la asocierea spontana a milioane de utilizatori cu interese comune.Membrii forumurilor de discutie ale diferitelor pagini de web nu se rezuma la a-si impartasi unii altora opinile. Adesea se intalnesc, fac planuri de actiune, se sprijina unii pe altii. Ei construiesc adevarate comunitati virtuale reunite in jurul unui interes comun. In Norvegia, comunitatea piratilor –cei care descarca illegal muzica de pe internet-a infiintat chiar un partid care va participa la urmatoarele alegeri.
Trend:80% Fitza:20% costuri estimativ:2 ron/luna

FITNESS
Ceea ce pe vremuri era semnul distinctive al unui barbat implinit, acum numai functioneaza. Nutritionistii au desfiintat aproape tot ce-i place romanului sa manance in mod traditional. Astfel oate produsele care contin carbohidrati sau grasimi saturate sunt incet incet inlocuite cu hrana sanatoasa, dublata musai de exercitii de intretinere pentru ca doar cine este FIT va supravietui!Produsele carre in urma cu cativa ani mai purtau eticheta light sunt acum redenumite cu eticheta fitness. Dar atentie: nu tot ceea ce pare a fi fit este intr-adevar fit. De aceea trendul a mai inventat ceva: revistele si specialistii in nutritie care iti spun ce se (mai) poate manca in aceste conditii.
Trend:80% Fitza: 20% Costuri estimative: Abonament sala:500-1500 euro/an


Home cinema
Apuse sunt vremurile in care copii se duceau la cinema ca sa vada filmu color sip e ecran mare. De cand tata si mama au investit intr-un system home cinema, blockbuster-ul este la tine acasa. Sprea disperarea vecinului de jos agasat incontinuu de basii subsonici emisi de subwoofer-ul din dotarea familiei. Cinematograful casnic este dotat, dupa posibiliati, cu un DVD-player , system de difuzoare surround 5 plus 1 si, piesa de rezistenta: un televizor cu plasma ori un LCD sau, pentru cine are spatiu in exces, chiar un proiector care transforma experienta cinematografica intr-una autentica.La asemenea dotari, cinematograful clasic va avea sanse de supravietuire doar daca va prezenta de acum incolo a sasea dimensiune in holograme panoramice.
Trend:70% Fitza:30% Costuri estimative:200-20000 ron

I-POD
Ii vezi peste tot: pe strada,in autobus, in sala de asteptare, pe bicicleta, skatesau, imbracati in costume elegante de birou. Se disting dupa firele albe ce le ies din urechi. O noua societate secreta? Nu, ei sunt doar detinatori aceluiasi gadget inventat de firma de calculatoare Apple Macintosh: I-Pod-ul. O imbinare cat se poate de reusita intre design si aspect utilitar, acest urmas al walkmanului paote stoca, in funtie de tip, de la 120 piese in format mp3 pana la infnit de multe in versiunea cu hard disk de 60GB. Cea mai populara fiind versiunea mijlocie( I-Pod Nano), cu o capacitate de stocare de 4 GB. Micutele cestii de un alb-cenusiu au dobandit statutul de obiect de cult si in Romania.
Trend:90% Fitza:10% Costuri estimative:300-1600 ron

Jacuzzi
Astfel de dispozite se gasesc, in mod obligatoriu, in mai toate centrele de recreere, hoteluri de lux, sali de fitness etc., dar pot fi instalate foarte usor in casa sau chiar in apartamentele de bloc, in varianta de cada cu hidromasaj.Veste buna e ca un Jacuzzi poate indeplini o noua functie sociala:pentru prima oara, iti poti invita musafirii la tine in baie!

KITZBÜHEL

Vanatorii de trenduri dambovitene au reusit sa afle locatia celui mai trendy loc de mers la schi.Iarna ar fi bines a fii vazut bandu-ti ceaiul cu lamiae pe o partie tiroleza din Kitzbühel-una dintre cele mai cunoscute statiuni austrieci pentru sporturi de iarna, situate intre varfurile Hahnenkamm(1712m) si Kitzbühler Horn (1996m).Un sejur cu tot dischisul in acest loc nu costa mult mai mult decat un weekend la Predeal(cazare/zi intre 30 si 60 euro).
Trend:50% Fitza:50% Costuri estimative:500-1000 euro/Persoana

LAPTOP

Multi prefera sa-l aiba in casa in locul mostruletului din care ies zice de fire si pentru care trebuie sa-ti ucmperi mobilier special. Magazinele de specialitate se lupta in oferte, asa ca fiecare va putea sa-si permita unul in urmatori ani. Exista notebook-uri sic si pentru doamne(Sony VAIO), ultra performante pentru uzul profesionistilor in diferite domenii(gama MacBookPro) si console de jocuri pentru cine nu poate fara..Computer,engage!
Trend:85% Fitza: 15% Costuri estimative: 3500-10000 ron

MILANO
Pe langa cele 10 procente din populatia Romaniei care calatoresc prin tarile mediteraneene ca sa castige un ban, exista unii care fac aceste calatorii ca sa mai si cheltuieasca.Milano este prin excelenta orasul modei, locul in care cei mai mari designeri ai lumii isi prezinta in premiera colectiile si unde shoppingul este ridicat aproape la rangul de religie. Odata ajunsi acolo cu unul dintre zborurile charter destul de ieftine si dupa turul obligatoriu de oras(opera Scala,Piazza Fontana, Piazza del Duomo), te afunzi prin nenumaratele buticuri cautand cu prespicacitate lucrurile de marca grea la preturi accesibile pe care niciun mall din Romania nu ti le poate oferi. Iar cand te intorci in tara, dupa un weekend active, imbracata in Armani,Gucci, Prada, Valentino sau Versace, poti fi sigura de invidia celorlalti care tocmai sau intors lefteri din concediul de la Mamaia sau din concediul de la Predeal.
Trend:30% Fitza:70% Costuri estimative: 300 euro+1000 euro shopping

NUNTA
Odata cu primele semne de siguranta sociala n Romania,unirea destinelor solicita un cadru pe masura,din ce in ce mai pretentios. Nunta la romani a fost dintotdeauna unul din evenimentele in care factorul financiar pare sa nu conteze. Majoritatea nuntilor sunt planificate cu cel putin 9 luni inainte, locatile sunt rezervate din timp, iar ultimele trei luni de pregatiri nu le lasa viitorilor miri nicio clipa de ragaz. Trebuie contactati experti in catering, DJ profesionenisti, hotese, case de moda, wedding palneri, si tot emai des, institute de credit. La o asemenea investitie, noul cuplu se bucura la sfarsitul evenimentului daca, din contributiile invitatiilor, paote rambusa macar o parte din investitii.
Trend:80% Fitza: 20% Costuri estimative: 8000-250000 euro

OLDIES
Dupa un deceniu in care romanii si-au insusit cele mai noi tendinte internationale fara sa se uite in urma, a sosit si momentul in care unii dintre noi ne asumam deschis preferintele pentru una dintre perioadele pe care le-am trait sau carora tocmai le descoperim sarmul. Aceste trend se manifesta mai ales in randul ascultatorilor de muzica cu preferinte deschise spre VH1, muzica anilor ’70 si ’80, dar are corespondente si in domeniul amenajarilor interioare prin reasumarea unor elemente care au cam iesit din moda:mobile care a supravietuit anilor ’60 va fi reconditionata, radioul vechi cu carcasa de lemn din camera bunicii va reintra in living ca support pentru flori, iar Trabantul va fid us la atelierul de tunning.
Trend:60% Fitza:40% Costuri estimative: de la 20 ron(cd-compilatie)

Related Articles

0 comentarii: