duminică, 5 aprilie 2009

Inca odata Button- Marele circuit al Malaysiei


Pilotul britanic Jenson Button (Brawn GP) a câştigat, duminică, Marele Premiu al Malaysiei, însă rezultatul său ar putea fi considerat doar o "semivictorie", deoarece piloţii vor primi numai jumătate din punctele acordate în mod normal.

La Sepang, ploaia torenţială i-a obligat pe comisarii Grand Prix-ului malaysian să fluture steagul roşu după numai 33 din cele 56 de tururi, adică după mai puţin de trei sferturi din cursă. În acest caz, conform regulamentului FIA, se acordă doar jumătate din grila obişnuită de punctaj, 10-8-6-5-4-3-2-1. Astfel, învingătorul a luat numai cinci puncte, ceea ce ar putea conta în lupta pentru titlul mondial.

În acelaşi timp, cinci puncte s-ar putea dovedi importante, ţinând cont că exista şi posiblitatea ca Button să abandoneze în partea de cursă rămasă şi să nu acumuleze nimic. Acest raţionament ar putea fi valabil şi în cazul celorlalţi piloţi clasaţi pe locurile în puncte. Cei care s-au situat de la poziţia a noua în jos sau care au abandonat ar putea fi avantajaţi de situaţia de la Sepang, deoarece vor avea mai puţin de recuperat în viitor. Printre aceştia s-a numărat şi Robert Kubica, pilotul polonez retrăgându-se în turul trei, cu motorul în flăcări.

Duminică, Nico Rosberg, ocupantul locului trei la start, a plecat foarte bine în cursă şi i-a depăşit pe Jenson Button şi Jarno Trulli, situaţi înaintea sa, pe prima, respectiv a doua poziţie. Trulli a profitat şi el de startul ratat al britanicului şi s-a instalat în spatele pilotului de la Williams. De când sunt făcute public greutăţile cu care maşinile pleacă în cursă, este uşor de dedus strategia realimentării pentru fiecare echipă, astfel că Button nu a intrat în panică, a stat liniştit aproape de cei doi, fără să-i atace, pentru că ştia că ei au puţină benzină la bord.

Rosberg a intrat primul la boxe, în turul 15, apoi Trulli în turul următor, iar Button a tras tare încă trei tururi şi după ce a realimentat prima dată a revenit în fruntea plutonului.

Când cursa a intrat în turul 23, ploaia a început să cadă la Sepang. Mai întâi încet şi numai pe anumite porţiuni ale circuitului. Apoi s-a oprit un timp, dar a reînceput violent. Ordinea în cursă s-a schimbat continuu, iar piloţii au trecut de multe ori pe la boxe, schimbând pneurile de uscat cu cele de ploaie, apoi pe acestea din urmă cu cele intermediare, revenind în final la cele de ploaie. Însă Button, deşi a "acumulat" patru intrări la boxe, a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider.

După turul 30, "diluviul" s-a prăvălit pe circuit, iar cursa a fost oprită în turul 33, după ce în prealabil intrase şi Safety Car-ul pe pistă. Button a fost declarat învingător, iar podiumul a fost completat de Nick Heidfeld şi Timo Glock. Coechipierul lui Glock de la Toyota, Jarno Trulli, a ocupat locul patru, iar Rubens Barrichello, al doilea pilot de la Brawn GP, s-a clasat pe poziţia a cincea. Nico Rosberg, liderul primei părţi a MP Malaysiei, nu a reuşit decât o clasare pe locul opt, ce va fi recomensată doar cu 0,5 puncte.

Din nou o cursă nefericită pentru echipa Ferrari, care după două etape nu a acumulat niciun punct, situaţie în care se mai află numai Force India. Kimi Raikkonen a încercat o lovitură de strategie, anticipând venirea ploii şi schimbându-şi pneurile de uscat cu cele de ploaie. Însă a făcut-o cu câteva tururi prea devreme şi "pariul" său a fost pierdut deoarece cauciucurile sale de ploie s-au uzat. Raikkonen a terminat pe 14, iar coechipierul său, Felipe Massa, plecat al 16-lea, nu a contat în această cursă, încheiată pe poziţia a noua.

Nici cei de la McLaren-Mercedes n-au realizat mare lucru, Heikki Kovalainen a abandonat în primul tur, iar punctul obţinut de campionul mondial Lewis Hamilton, care s-a clasat pe şapte, poate fi considerat doar o palidă consolare.

După ce s-a impus în primele două Mari Premii, Jenson Button este lider în clasamentul piloţilor, cu 15 puncte, fiind urmat de Barrichello, cu 10 puncte, şi de Trulli, cu 8,5.

Brawn GP a acumulat 25 de puncte şi conduce ierarhia constructorilor. Totota, cu 16,5 puncte, este pe doi, iar BMW şi Reanult, cu câte patru puncte, urmează echipa japoneză în clasament.

sursa:prosport.ro

Related Articles

0 comentarii: